ALGEMENE VOORWAARDEN STICHTING STARTUPS & STICHTINGEN RECHTSWINKEL AMSTERDAM

  1. Algemeen
    Stichting Startups & Stichtingen Rechtswinkel Amsterdam (hierna “gebruiker” van de algemene voorwaarden) is een organisatie gedreven door studenten van de Universiteit die voldoen aan de vooraf vastgestelde voorwaarden, waaronder het bezit van de propedeuse Nederlands Recht. De stichting werkt samen met advocaten en advocatenkantoren om haar te ondersteunen bij het leveren van juridische hulp en advies.
  • De gebruiker van deze algemene voorwaarden biedt ondersteuning aan de volgende partijen: stichtingen en startende ondernemingen (minder dan 4 jaar oud). Hierbij geldt dat prioriteit wordt gegeven aan startende ondernemingen en stichtingen met een maatschappelijk doel, hoewel dit geen vereiste is. of, behoudens de situatie dat deze partij advies nodig heeft over het inschrijven bij de kamer van koophandel – ofwel een vergelijkbare situatie. Communicatie met klanten zal voornamelijk in het Nederlands of Engels plaatsvinden. Deze partijen worden in de algemene voorwaarden omschreven als wederpartij.
  • Gebruiker: degene die algemene voorwaarden in een overeenkomst gebruikt;
  • Wederpartij: degene die door ondertekening van een geschrift of op andere wijze de gelding van algemene voorwaarden heeft aanvaard.
  1. Verkrijgen van juridisch advies
    • Indien de wederpartij advies wil krijgen van de gebruiker dan gaat zij akkoord met deze voorwaarden.
    • Voor juridisch advies kan contact worden opgenomen met de stichting op (…) tussen (…) via het volgende telefoonnummer.
    • Voor het aanmelden van een conflict kan dit schriftelijk via de website van de stichting, per post of per e-mail, inclusief relevante documentatie.
    • Welke informatie hebben wij van u nodig?

Om u zo goed mogelijk te kunnen helpen met uw juridische vraag of probleem, hebben wij enkele gegevens en documenten van u nodig. Dit stelt ons in staat om uw situatie grondig te begrijpen en u passend advies te geven.

Wat we van u nodig hebben:

  1. Persoonlijke gegevens:
  • Naam
  • Adres
  • E-mailadres
  • Telefoonnummer
  • KvK-nummer (indien u een bedrijf, stichting of vereniging vertegenwoordigt)
  1. Beschrijving van uw situatie:
  • Wat is het probleem? Geef een duidelijke uitleg van de situatie waarvoor u hulp zoekt.
  • Wie zijn de betrokken partijen? Vermeld de namen en contactgegevens van andere betrokkenen.
  • Wat heeft u al gedaan? Beschrijf welke stappen u tot nu toe heeft ondernomen om het probleem op te lossen.
  1. Relevante documenten:
  • Contracten of overeenkomsten die betrekking hebben op uw situatie.
  • Correspondentie zoals brieven, e-mails of berichten die u heeft ontvangen of verzonden.
  • Officiële documenten zoals facturen, betalingsbewijzen of juridische stukken.
  1. Specifieke vragen of wensen:
  • Wat hoopt u te bereiken? Geef aan wat uw doel is met het juridische advies.
  • Heeft u voorkeur voor bepaalde vormen van communicatie? Bijvoorbeeld telefonisch, per e-mail of persoonlijk.

Als u vragen heeft over welke informatie u precies moet aanleveren, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

  • De gebruiker verwerkt persoonsgegevens in het kader van het verlenen van juridische hulp en respecteert de geldende Nederlandse privacywetgeving.
  • Er kan een verzoek worden gedaan tot het verwijderen van gegevens via de klachtenprocedure bij de gebruiker door de wederpartij.
  • Wijze van dienstverlening

Na het aanmelden van uw zaak zal een van onze juridisch adviseurs contact met u opnemen. Er zal dan een intake worden gevoerd. In het geval dat wij u niet verder kunnen helpen, bijvoorbeeld door in verband met de in art. 8 opgenomen algemene voorwaarden – al dan niet andere bezwarende redenen – zullen wij dit aan u kenbaar maken tijdens of na de intake. In het geval dat u wel in aanmerking komt voor verdere dienstverlening zullen wij het hulptraject verder met u bespreken. U kunt voor dezelfde kwestie in drie keer advies van ons krijgen. Na onze hulp verzoeken wij u vriendelijk om ons te beoordelen, zodat wij onze kwaliteit kunnen waarborgen. De eerste afspraak zal via de telefoon geschiedden. Wij zullen anoniem bellen. In het geval dat u niet bereikbaar bent zullen wij het nog tweemaal proberen op een ander moment. Indien u een geldig e-mailadres heeft verschaft zullen wij u hiervan op de hoogte brengen. In het geval dat wij u in totaal drie keer niet hebben kunnen bereiken, en u ondertussen geen contact heeft opgezocht met ons, dan gaan wij ervan uit dat onze dienstverlening niet langer nodig is.

In sommige gevallen zullen er meer afspraken nodig zijn dan het bovenstaande. Ongeacht deze situatie zullen wij ná de derde afspraak met u in gesprek gaan in hoeverre het gepast is dat wij uw belangen verder behartigen. Mogelijk kunnen wij, de gebruiker, het adviestraject verlengen. Uiteraard in overleg met de wederpartij.

2.4. Wijziging van gegevens na het aanmelden van de zaak.

ls uw onderneming, instelling, vereniging, stichting of organisatie geregistreerd staat bij de Kamer van Koophandel (KVK), en verandert er iets aan deze gegevens na het aanmelden van uw zaak, of kloppen deze gegevens niet meer? Geef de veranderingen dan zo snel mogelijk door aan de gebruiker. Anders kunnen de afspraken tussen u en de wederpartij mogelijk niet meer kloppen.

  1. Wijzigingen in de algemene voorwaarden of afwijkingen
    • Het feit dat de gebruiker op enig moment geen nakoming van één of meer bepalingen uit de overeenkomst, inclusief de bepalingen in deze algemene voorwaarden, eist, doet geen afbreuk aan het recht om op een later moment alsnog nakoming van de Wederpartij te verlangen.
    • Deze algemene voorwaarden zijn niet van toepassing indien de gebruiker en de Wederpartij hiervan schriftelijk afwijken in de overeenkomst.
    • Wijzigingen in deze algemene voorwaarden kunnen alleen schriftelijk plaatsvinden en worden van kracht zodra ze zijn overeengekomen door beide partijen. Met dien verstande dat twee van de aangestelde bestuurders hiervoor akkoord hebben gegeven. Indien het financiële belang hoger is dan 000 euro dan is er nog een extra handtekening nodig van een lid van de Raad van Toezicht.
    • Een overeenkomst komt tot stand zodra de Wederpartij en de Gebruiker schriftelijk overeenstemming bereiken. Dienaangaande krijgt u van ons te horen of wij u juridisch advies kunnen geven.
    • Zodra een overeenkomst is gesloten, kan deze alleen worden gewijzigd als beide partijen daar schriftelijk overeenstemming over bereiken.
    • Indien één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden ongeldig worden verklaard, blijven de overige bepalingen van kracht. De ongeldige bepalingen zullen worden vervangen door nieuwe bepalingen die zoveel mogelijk overeenkomen met de oorspronkelijke bepalingen.
  1. TEN AANZIEN VAN LOPENDE ZAKEN

Indien er sprake is van een lopende (juridische) procedure zal de beoordeling tot het verschaffen van rechtshulp liggen bij het bestuur van de gebruiker.

  1. TEN AANZIEN VAN MOGELIJKE REFLEXWERKING
    • De indruk die is gewekt bij de gebruiker, dat voor het verlenen van de dienst die de gebruiker biedt aan de wederpartij niet wordt gesloten om te voorzien in consumptiebehoeften van een particulier.
    • Indien de wederpartij zich beroept op de reflexwerking bij een juridisch conflict zijn de voorwaarden van toepassing die van toepassing zijn op consumenten. Deze voorwaarden zijn middels de volgende link te vinden:
    • Gelet op de aard van de rechtspersoonlijkheid van de gebruiker en de doelstelling die de stichting heeft, welke blijken uit de statuten, verleent de gebruiker geen diensten ten aanzien van partijen die zich als zijnde natuurlijk rechtspersoon evenals consument identificeren.
  1. INTELLECTUEEL EIGENDOMSRECHT EN GEHEIMHOUDING
    • Partijen erkennen het vertrouwelijke karakter van de informatie die zij in het kader van de overeenkomst van elkaar ontvangen. Zij verplichten zich om alle vertrouwelijke informatie geheim te houden en deze uitsluitend te gebruiken voor het doel waarvoor deze is verstrekt.
    • Onder vertrouwelijke informatie wordt verstaan alle informatie, in welke vorm dan ook, die door een van de partijen als vertrouwelijk is aangemerkt of waarvan redelijkerwijs kan worden aangenomen dat deze vertrouwelijk van aard is.
    • Partijen zullen alle redelijke maatregelen treffen ter bescherming van de vertrouwelijke informatie en zullen deze informatie niet aan derden bekend maken, behoudens voor zover dit noodzakelijk is voor de uitvoering van de overeenkomst of indien zij daartoe wettelijk verplicht zijn.
    • De verplichting tot geheimhouding blijft ook na beëindiging van de overeenkomst van kracht.
    • Indien een partij informatie moet verstrekken aan een derde, bijvoorbeeld aan een overheidsinstantie of een toezichthouder, zal de betreffende partij de andere partij hiervan onverwijld op de hoogte stellen, tenzij een wettelijk voorschrift de betreffende partij verbiedt om de andere partij op de hoogte te stellen.
  1. VRIJWARING
    • De gebruiker is op geen enkele wijze aansprakelijk voor het gegeven advies dan wel voor de door de stichting opgestelde brieven
    • Aan het advies en de opgestelde brieven kunnen geen rechten worden ontleend.
    • De Gebruiker is niet aansprakelijk jegens de wederpartij voor fouten van deskundigen die niet in dienst zijn van de Rechtswinkel, zoals externe advocaten.
    • De wederpartij vrijwaart de gebruiker verder ter zake van aanspraken van derden met betrekking tot schade ontstaan in verband met de uitvoering van een opdracht.
    • Deze uitsluitingen en vrijwaring gelden eveneens voor de eventuele hulppersonen en ondergeschikten die door de wederpartij bij deze overeenkomst of de uitvoering daarvan betrokken zijn.
    • A-contrario redeneringen binnen de algemene voorwaarden die resulteren in aansprakelijkheid van de gebruiker; zien niet op de juiste bedoeling van het in deze algemene voorwaarden opgenomen bedingen. Met dien verstande dat de anticiperend op deze situatie de wederpartij de gebruiker vrijwaart voor aansprakelijkheid.
  1. IN WELKE GEVALLEN KRIJGT U GEEN JURIDISCHE HULP VAN DE RECHTSWINKEL
    • Naar besluit en ter beoordeling van het bestuur van de gebruiker:
  • Indien u een conflict heeft met de gebruiker.
  • Indien u een conflict heeft met een (andere) rechtswinkel dan de gebruiker.
  • Indien u een conflict heeft met een partij waar wij al advies aan hebben gegeven.
  • Indien u een conflict heeft met een medewerker, of bestuurslid, waar zij op een manier aan gelieerd zijn. Op deze manier voorkomen wij namelijk belangenverstrengeling van onze medewerkers en/of bestuursleden.
  • Indien het minimale belang van de zaak lager is dan 50 euro. U moet het financiële belang aantonen. Met dien verstande dat hetgeen dat u aanlevert ook mag worden beoordeeld door een juridisch adviseur. In sommige gevallen kunnen wij u nog steeds verder helpen. Echter, zal dit ter beoordeling zijn van de juridisch adviseur.
  • Indien het financiële belang hoger is dan 40.000 euro.
  • Indien uw zaak niet haalbaar wordt geacht ten aanzien van het door u ingenomen gewenste uitgangspunt. Ofwel, er geen redelijke kans is tot het bieden van de hulp die u verlangt.
  • Indien de uitvoering van de overeenkomst in redelijkheid niet meer kan worden gevergd van de gebruiker door bijvoorbeeld door een van de niet-limitatieve oorzaken:
    • Beledigingen in goede naam en/of eer van een van de medewerkers of rechtswinkel;
    • Het plegen van geweld jegens medewerkers van de gebruiker;
    • Seksuele intimidatie jegens medewerkers van de gebruiker.
  • Indien uw zaak te maken heeft met zedendelicten.
  • Indien de zaak zich niet strekt tot het Nederlandse recht
    • In sommige gevallen kunnen wij u toch adviseren. Bijvoorbeeld over de werking van het internationale privaatrecht.
  • Indien uw zaak de continuïteit van de rechtswinkel in gevaar brengt.
  • Indien de gebruiker zich niet bekwaam acht om advies te geven in het geval van de wederpartij.
  • Indien de wederpartij andere activiteiten gaat ondernemen ten tijde van de aanmelding.
  • Indien de gebruiker fuseert, samengaat met een andere onderneming, wordt gesplitst, of wordt overgenomen. Voor zover dit niet bekend is gemaakt bij de zaakaanmelding.
  • Indien u onjuiste of onvolledige informatie verstrekt die essentieel is voor het behandelen van uw zaak. Voor zover dit niet bekend is gemaakt bij de zaakaanmelding.
  • Indien uw zaak betrekking heeft op activiteiten die in strijd zijn met de wet of openbare orde. Voor zover dit niet bekend is gemaakt bij de zaakaanmelding.
  • Indien de kwestie zich buiten het rechtsgebied of de expertise van de gebruiker bevindt.
  • Indien u niet tijdig de benodigde documentatie of informatie aanlevert voor een correcte behandeling van uw zaak.
  • Indien u weigert samen te werken of de instructies van de gebruiker niet opvolgt.
  • Indien de juridische kwestie een aanzienlijk risico op reputatieschade voor de gebruiker met zich meebrengt.
  • Indien de zaak een buitenproportioneel beroep doet op de middelen en capaciteit van de gebruiker.
  • Indien u niet akkoord gaat met de voorwaarden of werkwijze van de gebruiker.
  • Indien het conflict een privékwestie betreft waarin juridische hulp niet passend of noodzakelijk wordt geacht.
  • Indien u het conflict bewust hebt veroorzaakt om hier voordeel uit te halen dat u anders niet zou hebben gehad. Bijvoorbeeld:
    • Als u handelde terwijl u had moeten begrijpen dat hierdoor zeker een conflict zou ontstaan; of
    • Als u het conflict had kunnen voorkomen, maar dat bewust niet hebt gedaan terwijl dit voor u geen nadeel zou hebben opgeleverd.
  • Indien u betrokken bent bij een strafzaak en het verwijt krijgt dat u:
    • Bewust de wet hebt overtreden; of
    • Opzettelijk een misdrijf hebt gepleegd.
  • Indien u juridische hulp zoekt om wetten of algemene overheidsregels, die gelden voor iedere burger, aan te vechten.
  • Uw conflict te maken heeft met terrorisme
  • Er een statutenwijziging plaatsvindt waardoor de rechtspersoon niet meer in Nederland verkeert.
  1. BEËINDIGING VAN DE OVEREENKOMST DOOR DE GEBRUIKER 
    • De gebruiker mag op elk gegeven moment de overeenkomst beëindigen, ongeacht de aard van de overeenkomst.
  1. OPZEGGING
    • Opzegging door partijen. Indien de overeenkomst naar zijn aard en inhoud niet door middel van een specifieke prestatie eindigt en voor onbepaalde tijd is aangegaan, kan deze door elk der partijen na goed overleg en onder opgaaf van redenen door schriftelijke opzegging worden beëindigd.
    • Opzegging door partijen. Indien de overeenkomst naar zijn aard en inhoud niet door middel van een specifieke prestatie eindigt en voor bepaalde tijd is aangegaan, kan deze door elk der partijen na goed overleg en onder opgaaf van redenen door schriftelijke opzegging worden beëindigd.
  1. AANSPRAKELIJKHEID WEDERPARTIJ 
    • De Wederpartij moet de gebruiker alle niet aan de opdrachtnemer toe te rekenen schade vergoeden, die deze lijdt in verband met de uitvoering van de opdracht.
    • De Wederpartij moet de Wederpartij alle niet aan de Wederpartij toe te rekenen schade vergoeden die deze in verband met de uitvoering van de opdracht lijdt ten gevolge van de verwezenlijking van een aan de opdracht verbonden gevaar dat de risico’s welke de uitoefening van het beroep/bedrijf van de gebruiker naar zijn aard meebrengt, te buiten gaat, zulks behoudens opzet of bewuste roekeloosheid van de gebruiker zelf.
    • Indien Wederpartij de verschuldigde bedragen niet binnen de overeengekomen termijn betaalt, voor zover toepasbaar, is de Wederpartij van rechtswege in verzuim.
    • De Opdrachtgever zal over het openstaande bedrag de wettelijke rente verschuldigd zijn, onverminderd haar overige verplichtingen.
    • Kosten van invordering, zowel gerechtelijk als buitengerechtelijk, zijn voor rekening van de Wederpartij, zulks met een minimum van € 250,-.
  1. TOEPASSELIJK RECHT
    • Op deze overeenkomst is Nederlands recht van toepassing.
    • Indien er sprake is van een wijziging van de toepasbaarheid of uitleg van een van de in deze bepaling geldende algemene voorwaarden, door jurisprudentie e.g., dan behoudt de gebruiker het recht om zich te beroepen op de naar haar te geldende bepaling.
    • De meest recente versie van de voorwaarden is altijd van toepassing op nieuw verstrekt advies.
  1. KLACHTENPROCEDURE 

Als u van mening bent dat de juridisch specialist in dienst van de Rechtswinkel een fout heeft gemaakt bij de behandeling van uw dossier en u daardoor schade heeft geleden, kunt u dit schriftelijk melden aan de directie van de Rechtswinkel. De directie zal een onderzoek instellen en u een schriftelijke reactie sturen. De Rechtswinkel is verzekerd voor beroepsfouten van de juridisch adviseurs die in dienst zijn van de Rechtswinkel. Ondanks dat wij geen aansprakelijkheid erkennen, hebben wij wel een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering. Wellicht dat wij met een constructief dialoog tot een gepaste oplossing kunnen komen voor alle betrokken partijen. De kosten die u maakt in uw acties tegen de Rechtswinkel komen in voor uw eigen rekening.

  • Indien de wederpartij een klacht heeft over de gebruiken in het geheel, al dan niet een specifieke bestuurder, ofwel medewerker, externe adviseur van SSRIW, dan maakt de wederpartij haar klacht kenbaar aan de SSRIW;
  • binnen een termijn van 14 dagen nadat de wederpartij wist of behoorde te weten dat hij een klacht heeft over de dienstverlening van SSRIW.
  • Het is aan de wederpartij om aannemelijk te maken dat zij heeft voldaan aan de termijn.
  • Met dien verstande dat deze klacht door de wederpartij niet al eerder is ingediend over dezelfde gebeurtenis, al dan niet met een vergelijkbare strekking of betrokken partij zoals genoemd in art. 13.1.
  • De klacht moet schriftelijk kenbaar worden gemaakt aan de gebruiker via het e-mailadres (…)  alsmede via de aangetekende post naar het volgende adres: (…)
  • Indien de wederpartij niet tijdig kenbaar heeft gemaakt, of zich niet heeft gehouden aan de andere formele gestelde eisen van de klacht, dan behoudt SSRIW om de klacht niet in behandeling te nemen.
  • Indien de formeel gestelde eisen van de klachtenprocedure niet worden nagekomen door de wederpartij, behoudt de gebruiker alsnog het recht om te verwijzen naar de klachtenprocedure om de klacht alsnog af te handelen. Met dien verstande dat het uitgangspunt is om alle conflicten buitengerechtelijk op te lossen.
  • De wederpartij ontvangt binnen zes weken antwoord van de gebruiker op de klacht van de wederpartij. Verzuim van de gebruiker leidt tot de volgende stap ter behandeling van klachten, ofwel de mogelijkheid van de geschillenregeling; mits de wederpartij ontvankelijk is voor de geschillenregeling.
  • Indien de gebruiker het feitelijk onmogelijk acht om de wederpartij te bereiken, door bijvoorbeeld het missen van NAW-gegevens van de wederpartij of andere communicatiegegevens, zal de gebruiker de klacht niet in behandeling nemen. Anders dan in de 13.4. geldende bepaling zal de gebruiker dan in het geheel geen antwoord krijgen op haar klacht.
  • De klacht zal worden behandeld door een van de aangewezen bestuurders die op het moment van de klacht zijn aangesteld.
  • De wederpartij zal op het door hem beschikbare adres een schriftelijke reactie ontvangen.
  • De termijn wordt gewaarborgd door middel van het gebruiken van een aangetekende brief.
  • Indien de wederpartij niet 14 dagen na dagtekening van de schriftelijke reactie van de gebruiker reageert op de brief, acht de gebruiker dat de klacht van de wederpartij is afgehandeld.
  • Voor zover deze algemene voorwaarden niet voldoende reikwijdte hebben om de juridische grondslag te beperken in de aangehaalde klacht van de wederpartij, resulteert verzuim op de gestelde termijn in de zin van 13.2. op het afstand nemen van de in de door hem aangehaalde rechtsgronden. Behoudens de situatie dat de gebruiker de noodzaak inziet dat deze rechtsgronden van de wederpartij alsnog worden uitgeoefend.
  • Voor zover de klacht richting het bestuur van de gebruiker van deze algemene voorwaarden niet leidt tot een gewenste afwikkeling van de klacht dient de wederpartij zich, alvorens een juridische procedure alsmede de geschillenprocedure, te wenden naar de Raad van Toezicht van de gebruiker.
  • De klacht die behandeld wordt door de Raad van Toezicht, hanteert dezelfde formele eisen van de klachtenprocedure, verplichtingen alsmede geldende termijnen, zoals hierboven gesteld, aangaande de klachtenregeling.
  • Indien de klacht van de wederpartij alsnog na de klachtenprocedure bij de Raad van Toezicht is afgehandeld op een gewenste wijze, dan dient de gebruiker zich te wenden tot de geschillenprocedure. Tenzij dit niet van hem kan worden verlangd.
  1. GESCHILLENREGELING
    • Om ontvankelijk te worden verklaard in de geschillenprocedure van de gebruiker als wederpartij moet de wederpartij aan de volgende limitatieve eisen voldoen:
  • Er is een financieel belang van minimaal 1500 euro.
  • De wederpartij is bereid om met de gebruiker te praten.
  • De wederpartij is in staat om met de gebruiker te praten.
  • De wederpartij is bereid om compromissen te sluiten met de gebruiker.
  • De wederpartij en gebruiker zijn bereid om de kosten te delen van een mediationprocedure bij een mediator bij de Mediators Federatie Nederland (MfN), voor zover hier kosten gemoeid zijn door de aanstelling welke niet verhaalbaar zijn op een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering al dan niet een rechtsbijstandsverzekering.
  • De wederpartij gaat akkoord met de geheimhoudingsverklaring die alvorens de start van de geschillenregeling aan hem kenbaar wordt gemaakt, voor zover de gebruiker het noodzakelijk acht dat deze verklaring nodig is naast de huidige bepaling in art. 6 van deze algemene voorwaarden.
    • Voor zover noodzakelijk wordt geacht door de gebruiker en wederpartij zal een expert worden ingeschakeld. Partijen kiezen samen een onafhankelijke derde deskundige.
    • De geschillenprocedure zal geschieden via een mediationtraject. [of nog iets anders verzinnen]
  1. FORUMKEUZE 

Alle geschillen welke tussen partijen mochten ontstaan – naar aanleiding van de onderhavige overeenkomst dan wel van nadere overeenkomsten en andere handelingen in samenhang met de onderhavige overeenkomst zoals bijvoorbeeld, zij het niet uitsluitend onrechtmatige daden, onverschuldigde betalingen en ongegronde verrijkingen – zullen worden beslecht door de Rechtbank te Amsterdam, zulks behoudens voor zover dwingende competentieregels aan deze keuze in de weg zouden staan.

  1. VERJARING RECHTELIJKE PROCEDURE 

Een geschil ten aanzien van een bepaalde rechtsvordering dient aanhangig gemaakt te zijn binnen 1 jaar nadat de rechtsvordering is ontstaan en aan de eisende partij bekend is geraakt, onverminderd de mogelijkheid van eerder verval of verjaring overeenkomstig de wet. Behoudens de situatie dat de klachtenregeling en/of de geschillenregeling nog niet is uitgeput overeenkomstig de gestelde voorwaarden die van toepassing zijn in deze algemene voorwaarden.

  1. GEDRAGSREGELS
    • De gebruiker houdt zich aan de gedragregels welke te vinden op (…)
  1. BEOORDELING GEBRUIKER DOOR WEDERPARTIJ

De wederpartij ontvangt een uitnodiging om een beoordeling af te geven op basis van een vraag met een cijfermatige schaal van 0 tot 10. De score wordt ingedeeld in de volgende categorieën:

  • 0-6 (Detractors): Ontevreden wederpartijen die mogelijk negatieve feedback geven.
  • 7-8 (Passives): Neutrale wederpartijen.
  • 9-10 (Promoters): Zeer tevreden wederpartijen die de gebruiker waarschijnlijk aanbevelen.

De totale NPS-score wordt berekend door het percentage Promoters te verminderen met het percentage Detractors.

Artikel 18.1.  Gebruik van de Beoordelingen

De door de wederpartij verstrekte beoordeling kan door de dienstverlener worden gebruikt voor analyse en rapportage. De gebruiker kan inzage krijgen in de ontvangen beoordelingen, mits deze niet herleidbaar zijn tot individuele respondenten, tenzij expliciet toestemming is gegeven door de wederpartij.  De beoordelingen kunnen worden gebruikt voor kwaliteitsverbetering en interne evaluatie.

Artikel 18.2. Privacy en Gegevensbescherming ten aanzien van de NPS

Alle verstrekte beoordelingen worden verwerkt in overeenstemming met de geldende privacywetgeving, waaronder de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Persoonlijke gegevens van de wederpartij worden niet gedeeld met de gebruiker zonder expliciete toestemming.

18.2.3. De dienstverlener bewaart de beoordelingen voor een bepaalde periode, conform het privacybeleid.

* EIND *

 

Scroll naar boven